fredag 10 maj 2013

Lär känna GLOBALoffice: Ken Schmölker




Namn: Ken Schmölker

Ålder: 52

Företag : Inblick Webb & Kommunikation AB

Verksamhet: Ekonomi/administration

Bäst på:  Att hålla koll på siffrorna och se till att mina kollegor mår så bra som bara möjligt.

Bakgrund: Har haft många roliga och intressanta jobb och uppdrag genom tiderna. Har jobbat i Malmö stadsdelsförvaltning, som arbetsledare åt arbetslösa och socialt utslagna personer under EU-mål3 på uppdrag av AF. Projekt ledare i Skurups kommun- uppstart av fornminnesvård i samarbete med länsstyrelsen. Egenföretagare inom hälso och hygien produkter. Har jobbat i Danmark med total entreprenad.  Har el-utbildning med begränsat behörighet. Älskar lagsport och har varit fotbolls tränare. Flyttade till Sverige 1985 och spelade bandy i div.2 i Stockholm.

Det bästa med mitt jobb: Att hjälpa mina kompanjoner att utvecklas och se till att alla förutsättningar för framgång finns.

Mitt drömuppdrag: Pågående

Därför har jag valt att sitta på GLOBALoffice: En bra och kostnads effektiv lösning i stimulerande miljö med bra förutsättningar för samverkan med andra driftiga företag.

Det här visste ni inte om mig: Har spelat i Danska ishockey landslaget

Värsta språksynden i dagens svenska: ”Mannen”

Det här klarar jag mig inte utan i min yrkesvardag: Positivitet

Motto: Guldet tar man, allt annat är något du får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar