tisdag 9 oktober 2012

Sagan om de rosa hörlurarna, del 2

Nu väntar ni er kanske världens historia om hur jag stormade in i butiken, slängde de rosa hörlurarna på disken och krävde min rätt, gärna med en läsplatta med bloggen på och ett avtryckarfinger farligt nära ett inlägg om hur galen hela kedjan är. Jag skulle komma ut ur butiken med ett par svarta hörlurar, i triumf. Springa ett ärevarv runt butiken, kanske. Utan att sladden skulle åka ur.

Så blev det inte. Ni förstår, de rosa hörlurarna växte. De sitter verkligen skönt, de har mycket bra ljud och om jag bara låter bli att springa med så yviga armrörelser så sitter sladden där den ska också. Förlåt, alla ni som vittrat blod. Men är det inte coolt ändå? Med sociala medier har vi fått ett helt annat förhandlingsläge. En missnöjd kund kan träffa på andra missnöjda kunder online och få butiker att skärpa sig. Det behövde inte gå så långt bara, med hörlurarna. Men jag ska handla vinterstövlar till min dotter i helgen, då ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar