måndag 16 juni 2014

Praktikanter berikar vårt arbete - Gustav och Elsa

Idag har Gustav och Elsa börjar sin praktik här hos oss på GLOBALscandinavia i Malmö. De har precis avslutat andra ring på gymnasiet och fick praktikplatsen via Ung i sommar.

Välkomna hit och hoppas att ni får en givande praktikperiod här hos oss på GLOBALscandinavia!



Namn: Gustav Faxius


Ålder: 18 år

Praktikperiod: 16 juni – 11 juli

Bakgrund/utbildning/skola: Studerande Malmö ProCivitas, Samhälle-idrott, tredje läsåret efter sommaren.

Det här kommer jag få göra under min praktiktid: Konkurrentanalys, översättning, kommunikation och marknadsföring bl.a. via sociala medier.

Detta vill jag lära mig under min tid på GLOBALscandinavia: Jag vill lära mig om hur ett företag fungerar och lära mig om vanliga rutiner som krävs på ett jobb.


Hur kommer det sig att du sökte praktik i sommar: Största anledningen är för att jag vill få mer erfarenhet om hur det är att arbeta men även få mer kunskaper, som jag sedan kan ta med mig i framtiden.


Varför just på GLOBALscandinavia: Arbetsuppgifter som verkade intressanta men framförallt att det var uppgifter som hade betydelse för själva företaget, så man känner sig delaktig.

Hur hittade du oss: Fick min praktikplats via Ung i sommar.


Det här visste ni inte om mig: Fotbollsspelare i Kvarnby IK.

Språk utöver svenska: Engelska och spanska.

Det här klarar jag mig inte utan i min vardag på praktiken: Vill ha en planering så jag kan förbereda mig på bästa sätt.

Motto: Träning ger resultat.



Namn: Elsa Fahl


Ålder: 17 år (18 i höst)

Praktikperiod: 16 juni - 11 juli

Bakgrund/utbildning/skola: Jag går på Malmö latinskola, där jag i höst börjar sista året på Humanistiska programmet.

Språk: Svenska, engelska, tyska och lite japanska.

Det här kommer jag få göra under min praktiktid: En konkurrentanalys, uppgifter i sociala medier och kundhanteringssystemet, översättningar.

Detta vill jag lära mig under min tid på GLOBALscandinavia: Hur en arbetsplats fungerar och hur det går till när man översätter.

Hur kommer det sig att du sökte praktik i sommar: Mina föräldrar motiverade mig till att söka praktik men jag insåg också själv att det är ett bra sätt att få erfarenheter av arbetslivet. Och att tjäna pengar är inte fel!

Varför just på GLOBALscandinavia: Jag sökte praktik via ”Ung i sommar” och erbjöds en plats här. Jag tyckte det lät kul, så jag tog den.

Det här visste ni inte om mig: Jag har ett passionerat intresse för TV-serier.

Värsta språksynden i dagens svenska: Jag tycker det är lite irriterande när folk säger ”han” när det ska vara ”honom”.

Det här klarar jag mig inte utan i min vardag på praktiken: Jag har bara varit här en halv dag hittills, så det återstår att se!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar