torsdag 12 april 2012

Så totalt ägig

Idag fyller min lilla dotter 8 år. När jag var 8 år samlade jag på luktsuddisar och det mest teknologiskt avancerade i min värld var ett orange Game & Watch-spel som jag delade med min bror. Det var ändå high-tech för att vara 80-tal.

Nu är det uppenbarligen 2012, och min dotter började med att beskriva tårtan för mig: "och så ska den ha ett Loch Ness-monster på toppen, i 3D". Tidigare i veckan lyssnade jag på hur hennes lilla kompis berättade att hon "tänkte filma ridlektionen med mammas mobil och lägga ut den på YouTube". Och alltsom oftast när jag hämtar henne i skolan sitter hon och hennes kompisar och gör film. På iPad. Nu på senare tid har det blivit mycket gnäll över den iPod hon har ärvt. Hon vill såklart ha Spotify, "så att jag kan göra listor".

Luktsuddisar? Tror inte det. Dödsstöten var när hon fick ett för mig obegripligt spel med en massa gubbar till. Hon mobbade mig för att jag sa Highlanders istället för Skylanders, och pep hänfört när hon öppnade paketet och tog fram plastfiguren Hex. Mamma, sa hon, Hex är totalt ägig. Ägig? Inte ens svenska språket får vara ifred. Egentligen tycker jag att det är en bra sak. Egentligen tycker jag att det är min dotter och hennes små vänner som är totalt ägiga.

Nessie i 3D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar