tisdag 24 april 2012

Våga vägra Wordfeud

Vi vill passa på att uppmärksamma den årliga Grammatikfestivalen som anordnas av Göteborgs Universitet och går av stapeln den 4 maj. Språknördar kan glädja sig åt föreläsningar som Tradition och förnyelse i svensk grammatikskrivning och Bollen susade in i bortre gaveln - om rörelsekonstruktioner och produktivitet. Låter som ett intressant evenenmang!

Jag vill också tipsa om folkrörelsen Våga vägra Wordfeud. Eller folkrörelse kanske är att ta i då, snarare en enmansprotest. Av mig. Är det bara jag som skruvar otåligt på sig så fort Wordfeud kommer på tal?

Jag borde ju älska spelet eftersom jag älskar ord. Otaliga är de personer som ivrigt frågar mig om mitt användarnamn. Inte sällan med tillägget ”så kul det hade varit att slå dig”. Kul hur då? Jag tror att det är själva tävlingsmomentet jag har svårt för. Jag är en stolt anti-vinnarskalle som tycker att det är mycket roligare att ta sig från punkt A till punkt B tillsammans. Vad är det för kul annars? Visa mig ett Word-togetherness spel, och jag lovar att jag spelar med dig. Förlåt, Georg och ni andra. Ni får helt enkelt spela med någon annan.


V.V.W.


Bilden lånade vi härifrån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar