fredag 8 juni 2012

Google Alerts

Äntligen har jag hittat bot mot min skrivkramp. Under flera månader har jag haft som mål att börja blogga på vår företagsblogg. Den ena veckan efter den andra har passerat och jag har helt enkelt inte kommit igång. Varför? Jo, jag har haft skrivkramp. Som chef över 14 språkgenier är det kanske inte så konstigt. Hur ska jag uttrycka mig och vad ska jag skriva om som kan intressera andra människor?
Förra fredagen kom vändningen för mig. Vi hade samlat all personal för att lyssna på duktiga Tanja Parkkila från Dolda jobb. Målet med dagen var att få fler i företaget att bli aktiva inom Sociala medier. Tanja fullkomligt sprudlade av energi och det var svårt att inte bli smittad.
Och sedan kom den – lösningen för mig. Jag skapade några områden att bevaka på Google Alerts. Kort därefter kunde jag dela med mig av artiklar som jag tyckte var intressanta via vårt företagskonto på Facebook. Så himla enkelt! Nu är jag igång och skriver mitt första blogginlägg någonsin och vet ni vad det är fantastiskt kul. Jag har ju massor att berätta för omvärlden. Stort tack till Tanja och Google Alerts.

En vitamininjektion i form av Tanja (mitten)

GLOBALlisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar