onsdag 5 september 2012

Glasspaus med vinnaren i BADKRUKE-tävlingen

Ibland har vi roligare än annars på jobbet. Som i fredags när jag och Lisa klev uppför trapporna till Moll Wendéns Advokatbyrå fullastade med glass till vinnaren i vår roliga BADKRUKE-tävling.

Och mycket riktigt: där satt de ju, ett tjugotal anställda, och väntade på sin glass i en fantastiskt vacker matsal. Pristagaren själv, Helena Nord som är Marknadsstrateg, åt sin välförtjänta glass medan vi pratade om allt möjligt. Hur Helena kom fram till vinnarbidraget SWIMP håller hon fortfarande för sig själv, men hon hade genast förslag på nästa tävling. Kanske kan vi ha en rimtävling eller en limericktävling inför jul? Jag och Lisa fick känslan av att det i så fall inte var för sista gången vi satt där i den K-märkta matsalen.

Under vår gemensamma fikapaus fick vi reda på att en av deras anställda kan japanska och vi pratade om översättningar och marknadsföring i allmänhet. Vi kom fram till att marknadsföra en översättningsbyrå har sina likheter med att marknadsföra en advokatbyrå: det är inte schampo vi säljer direkt. Vi har båda klienter som anförtror oss viktiga delar av sin verksamhet och som man inte kan nå med rabattkuponger eller klippkort. Förtroende, tillit och kontinuitet är kärnvärden som vi måste kunna förmedla. Och så förstås ha roliga språktävlingar då och då.



Helena Nord



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar