måndag 3 september 2012

Tänk vad enkelt det är

Tänk vad enkelt det är att skapa glädje både för sig själv och andra. I fredags satt jag som vanligt på tåget och funderade över vad mina viktigaste punkter för dagen var. Bredvid mig satt en familj med stora resväskor . Vad härligt det såg ut! Semester på gång. Mamman och pappan satt och småpratade lite kring packningen. Har vi verkligen fått med oss allt? Allt verkar vara med när mamman plötsligt kommer på att hon har ett kuvert i sin hand. Ett kuvert som egentligen skulle legat i en av våra gula postlådor i Sverige. Och de som är på väg till Kastrup.
”Det var lite sent påtänkt” kommenterar mannen. ”Vad gör vi nu då?”
Kort därefter passerar tågvärdarna för att kontrollera våra biljetter och mamman passar på att be om hjälp. Den trevlige tågvärden hade gärna hjälpt till men tyvärr de har riktlinjer från sin arbetsgivare att rätta sig efter. Då får jag en idé. Jag kan så klart hjälpa till. Jag berättar för mamman att jag passerar en brevlåda på väg till jobbet och att jag gärna tar med hennes kuvert. Den glädjen och den tacksamheten jag fick tillbaka kan man inte köpa för pengar. Inte nog med att mamman blev glad. Jag blev själv lika glad. Tänk vad härligt det är att göra en god gärning!
GLOBALLisa

Snälltåg!

Tågbilden hittade vi här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar