torsdag 17 januari 2013

Vem är egentligen GLOBALannat?


Ålder: 35 år

Anställd som: Sälj- och marknadsansvarig, främst för svenska marknaden

Språkkunskaper: Skånska och tar mig fram på engelska. Inga högskolestudier i språk.

Bakgrund: Jag har arbetat med försäljning, säljledning, återförsäljarrelationer och som kontorschef i rekryterings- och bemanningsbranchen. Har en dragning mot att starta upp och utveckla verksamheter och har hittills startat upp en butik, två kontor, och nystartat ett kontor.

Det bästa med mitt jobb: Jag har en väldigt tydlig målsättning, men ganska fria tyglar hur vi ska nå dit. Eftersom det är väldigt stor spännvidd i de strategier och aktiviteter som ger oss framgång har jag dessutom ett väldigt varierande arbete.

Mitt drömuppdrag: Jag hoppas vara en starkt bidragande faktor i att GLOBALscandinavia lyckas så väl att vi får tillräckliga muskler för att etablera oss på flera nya marknader. Då vill jag gärna vara en del i dessa uppstarter.

Det här visste ni inte om mig: Är vegetarian och pälsdjursallergiker. Vill med andra ord varken ha djur på tallriken eller att gosa med.

Favoritroman: Har sedan barnsben varit bokslukare och kan inte peka ut en enskild bok. Gillar såväl klassiska tegelstenar och biografier som lättsammare populärromaner och deckare.

Värsta språksynden i dagens svenska: Alla dessa sär skrivningar...

Språkförbistringsminne: När jag jobbade på Telias kundtjänst i Göteborg fick jag ofta hjälpa de göteborgska kollegorna med ”tolkning” då det ringde skånska kunder in och hade problem. Det vanligaste missförståndet var då skåningar ringde in och sa att det var ”klydd med deras räkning”. Mina kollegor förstod inte alls varför de ringde till kundtjänsten för att de hade spillt något på sin räkning… (Klydd = krångel på klingande skånska…)


Det här klarar jag mig inte utan i min yrkesvardag: Min smartphone! Utan den är jag naken.

Favoritcitat: ”Bättre lyss till den sträng som brast, än att aldrig spänna en båge.”

Motto: Ingenting är omöjligt, bara man har bestämt sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar