fredag 25 januari 2013

Vem är egentligen GLOBALchristina?



Namn: Christina Budell

Ålder: 42

Anställd som: Översättare

Språkkunskaper: Engelska, tyska och en del franska

Bakgrund: Har arbetat inom hotellbranschen innan jag för 10 år sedan började som översättare.

Det bästa med mitt jobb: Givetvis arbetsuppgifterna, men lika mycket de härliga arbetskamraterna och stämningen.

Mitt drömuppdrag: Att få översätta en roman.

Det här visste ni inte om mig: Jag har tyskt påbrå och har bott i Bryssel i Belgien som ung.

Favoritroman: Flera, men jag gillar det mesta av Jack Higgins.

Värsta språksynden i dagens svenska: Särskrivningar

Det här klarar jag mig inte utan i min yrkesvardag: Internet

Favoritcitat: ”Riktig framgång är att komma över rädslan att misslyckas.”

Motto: Fånga dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar