fredag 26 april 2013

Lär känna GLOBALoffice: Nicklas Schmölker





Namn: Nicklas Schmölker      

Ålder:  25

Företag: Inblick Webb & Kommunikation AB

Verksamhet: Fullservice webbyrå

Bäst på: Webbdesign & Sökstrategier / SEO - SEM

Bakgrund: Har en tidigare bakgrund främst inom försäljning & webbutveckling. Har hjälpt små till medelstora företag med sökstrategier för deras digitala närvaro. Arbetat med försäljning i de flesta former, B-2-B , B-2-C, dörrknackning, telefonförsäljning på bolag som VIASAT / MTG & Telia. Annonsförsäljning för olika webbtjänster/kataloger och mediaplanering.

Har även en bakgrund inom bygg, så är även ganska händig med verktygen J

Det bästa med mitt jobb: Att jag ständigt lär mig nya saker och får Inblick i andra verksamheter vilket får mig att växa både som Nicklas Schmölker & InblickNicklas J. I mina arbetsuppgifter har jag även möjlighet att få vara nytänkande och kreativ vilket jag uppskattar mycket.

Mitt drömuppdrag: Det var en bra fråga, skönt att få drömma iväg liteJ

Mitt drömuppdrag skulle vara att få skapa frontend design & sökstrategi åt ett större svenskt internationellt företag som ex Telia, IKEA. Uppdraget i sig är kanske inte drömmen, men att leverera resultat och ökad omsättning till en stor kund som detta, hade varit en dröm.

Därför har jag valt att sitta på GLOBALoffice: Till största del  p g a av den härliga atmosfären och kollegorna, utbyte av kunskaper och kontakter. Sen är ju läget inte helt fel heller J

Det här visste ni inte om mig: Att jag har en liten fransk bulldog som heter Toni som jag gärna spelar lite basket med. J (Hunden är också duktig.)


Det här klarar jag mig inte utan i min yrkesvardag: Mina kollegor, Pierre, Jonathan, John & Ken. Utan dem hade jag inte varit hälften så effektiv som jag är idag. Min kollegor och vår sammanhållning är A och O för bolagets framgång och resultat.

(Sen behöver jag ju självklart en dator med mina programvaror och internet J )

Motto: ”Kan någon annan göra det, kan jag göra det bättre”

”Framgång är inte en destination, det är en resa”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar